THE BRAND

KONTEKST.

BLS Hafnia blev grundlagt af Besnik Miftari, som havde flere års erfaring i tøj- og sko industrien. BLS Hafnia var ikke Besniks første mode foretagende. Da han var kun 12 år gammel, startede hans sit eget brand ved navn “Skywalkers”, der solgte simple t-shirts. Kærligheden til tøj og skabelsen af designs forsvandt ikke, og senere blev BLS Hafnia til.

Det startede som et oprør mod den eksisterende modeindustri. Besnik bemærkede at mode og trends primært var dikteret af industrien, og ikke af forbrugeren. Der var en mangel på repræsentation, og han ville forsøge at lukke hullet og skabe designs som var en repræsentation af den nye bevægelse.

DET STARTEDE MED EN SIMPEL T-SHIRT.

Det første produkt var en en t-shirt. T-shirten havde et logo på brystet. Et logo som var et oprørsk spil på det velkendte YSL-logo. Logoet blev ændret til BLS i stedet for YSL. “BLS” står for “Bedøvende LifeStyle”, og er et mantra der opfordrer dig til at tro på dig selv, og være ligeglad med dem der ikke gør. At være ligeglad med negativer, og ignorere personer der ikke ser dit potentiale og modarbejder dine drømme.

T-shirten blev en internetsucces og efterspørgslen var stor. Det er her Besnik, sammen med sin lillebror Burim, begyndte at producere og sælge de allerførste BLS Hafnia produkter. Hafnia, som betyder København på Latin, blev tilføjet til brandets navn for at hylde byen de voksede op i.

ET FAMILIEFORETAGENDE.

Besnik og Burim har altid haft et tæt forhold og deler kærligheden til tøj, musik, og sport.

Hårdt arbejde og vedholdenhed er to begreber som blev præget i dem af deres farfar, som rejste fra Tetova, Makedonien, til Danmark og skabte et liv for ham og hans familie på Frederiksberg i København. De to brødre gik fra at dele et værelse som børn til at dele et firma i dag. Deres drivkraft er at skabe produkter der er tidløse og repræsenterer den nye generation.

Begyndelse.

Det startede som et drop-baseret brand, og det skabte interesse hos adskillige vigtige forhandlere. Den klassiske logocap blev introduceret, og efterspørgslen og interessen voksede sig endnu større. Kasketten er sidenhen blevet en fast bestanddel i vores sortiment

BLS Hafnia

GRUNDLÆGGENDE VÆRDIER.

Troværdighed
Personlige forhold og samarbejde håndteres med dyb respekt for andre. Vi er transparente i alt vi foretager os, og det er vigtigt for os at have et ærligt forhold til alle de mennesker vi arbejder med. Vi tror på at ærlighed og tillid bringer det bedste ud af mennesker. 

Eftermæle
Gensidig respekt og oprigtighed er grundstene til at føre vores vision og mission ud i livet. Vi reflekterer meget over hvordan BLS Hafnia bør præge kulturen, da det er vigtigt for os at skabe et eftermæle som den næste generation kan være stolte af.   

Diversitet
Vi tror på forskelligheder som individer kollektivt. Det er derfor vi fejrer diversiteten og tør at tænke anderledes. Vi opfordrer ethvert individ til at være tro mod sig selv.

BLS Hafnia and friends

En ny bevægelse.

Besnik og Burim har altid fundet deres ligemænd i kreative fællesskaber. Da de voksede op var flere af deres venner ved at forfølge en karriere inden for musik, som betød at de overværede en ny kulturel bevægelse. 

En bevægelse skabt af ungdommen, som havde behov for en stemme i dansk mode. Et mål der er opnåeligt, hvis du drømmer stort. BLS Hafnia blev skabt ud fra drivkraft og inklusion, og det er netop hvad vores fællesskab er en refleksion af.