SS25 - THE REBIRTH COLLECTION
RILINDJA COLLECTION
Vores nyeste kollektion til SS25 er her, så lad os dykke ned i tankerne og inspirationen bag...
RILINDJA COLLECTION
Man siger, at søvn er dødens fætter, men det seneste år har vi haft alt for travlt med at kæmpe for vores mål, til at sove. Vi har fokuseret på konstant forbedring og på at genfinde inspirationen, der startede vores rejse. Vores nye kollektion, Rilindja, betyder genfødsel. Navnet kom fra vores far, som opsummerede vores nyeste idéer i én sætning: 'Dette er jeres Rilindja.'
Rilindja var også navnet på hans yndlingsavis, som symboliserede håb og muligheden for at udtrykke sig frit.
Skalavægtsymbolet står for balance og harmoni, en symmetri der passer perfekt til vores værdier, logo og det albanske flag.
De fleste af scenerne blev filmet i vores barndomskvarter i Frederiksberg og bringer det hele tilbage til, hvor det startede.
FAMILIEBÅND
Besnik og Burim har altid haft et meget tæt forhold og deler en kærlighed til tøj, musik og sport. Hårdt arbejde og vedholdenhed er to begreber, der blev sat i dem af deres bedstefar, som rejste fra Tetova, Makedonien, til Danmark og skabte et liv for sig selv og sin familie i Frederiksberg, København.
De to brødre er gået fra at dele et værelse som børn til at dele en virksomhed i dag. Deres drivkraft er at skabe repræsentative tidløse stykker og kraftfulde designs.
BLS Hafnia startede som et drop-baseret modebrand, som skabte interesse hos flere vigtige forhandlere. Da den klassiske logo-cap blev introduceret, voksede BLS Hafnia-fællesskabet, og det samme gjorde efterspørgslen efter flere produkter.
Siden da er cap’en blevet et omdrejningspunkt i porteføljen, og det har motiveret BLS Hafnia til at skabe hele kollektioner og samarbejder.
CULTURE
Det første større samarbejde, som BLS Hafnia indgik, var med den velrenommerede forhandler Storm i København. Samarbejdet blev til en eksklusiv kapselkollektion inspireret af 90’ernes italienske sportstøj. Kollektionen bestod af en bomberjakke i paneler, en hoodie og en type hovedbeklædning.
Efter lanceringen af deres første hovedbeklædning mødte grundlæggeren Besnik mærket Stampd på CIFF Fashion Week i 2015. Besnik havde længe været fan af brandet, og da han mødte grundlæggeren Chris Stamp, blev det hurtigt klart, at de to delte den samme vision for kvalitets-hovedbeklædning.