SPRING/SUMMER 23 PRE-DROP ONLINE

GRATIS FRAGT I HELE DK OVER 399,-

FORLÆNGET RETURRET INDTIL 10. JANUAR 2023

CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY

Modeindustrien, har i årtier handlet om overforbrug, uden omtanke for miljøet, baseret på forældede forretningsmodeller.
Branchen er blevet opmærksom på mentalskiftet hos slutbrugerne, der er blevet mere miljøbevidste, der afspejles i forbruget. Dette har sat virksomheder under pres, for at gøre op med tidligere status quo.
Hvordan vi, BLS, har valgt at arbejde disse problemstillinger, kan her læses i udarbejdede CSR-rapport, som du finder nedenfor. Vi arbejder ud fra det mindset; at udvikle kvalitetsprodukter, i tidsløse designs, og hermed forlænge produktets levetid.

BLS Hafnia

FN’S 17 VERDENSMÅL

I nedenstående CSR-rapport ses et udvalg af FN’s Verdensmål; 8) Anstændige jobs og økonomisk vækst, 12) Ansvarligt forbrug og produktion, og 13) Klima indsats, som er nuværende fokusområder, der stræbes at arbejdes henimod, i vores daglige arbejde.

Hos BLS Hafnia, er vi bevidste om at der stadig er langt til mål, for at vi som virksomhed aktivt kan sige at vi opfylder disse verdensmål. Dog, med bevidstheden om dette, har vi taget de første skridt i den rigtige retning.

PROCES

Omlægning af vores NOOS program

Hos BLS Hafnia, fokuserer vi på at mindske vores klima- og miljøaftryk, og inkorporerer dette i vores forretningsplan. Det er en vigtig del af vores hverdag. Derfor forsøger vi også at sikre os, at så mange af vores produkter, er produceret med så meget omtanke, som muligt.

I 2019 igangsatte vi processerne, og kunne lancere i 2020, for første gang med en sweat produktion på vores NOOS-kollektion, produkter med omtanke for miljøet.

MÅL

Målsætninger 2020

I 2019 havde vi det ønske, og mål om at starte processen, om at ændre hele NOOS-produktionen til økologiske, eller recirkuleret materialer. Dette som første spadestik. Denne omstilling er stadig i proces med bl.a. accessories; herunder caps, og handsker, som også nævnt i arbejdet mod FN’s Verdensmål. Dette kan blandt andet ses i oversigten med fordelingen af vore valgte materialers kompositioner. Dette har været et af de første værktøjer til at kortlægge vores forbrug af diverse materialer, og en metode hvorpå dette er mere gennemskueligt. Her til samtidig at kunne klargøre hvordan vi sætter vores målsætninger for fremtiden, samt hvilke initiativer der skal til, for at nå disse ønskede mål.

CIRKULARITET

Vores webshopemballage kan genbruges til returforsendelser. Der behøves her ikke anvendes ny emballage, da varen kan sendes retur i samme pose. Derudover har vi udviklet en returpolitik, således at ordren ikke indeholder overflødigt papir til retur. Det vil sige, at kunden her selv skal printe returlabel ud, fra vores hjemmeside. Dette tiltag reducerer papirforbruget med 88-90%, da kun 10-12% af alle ordrer sendes retur..

BLS HAFNIA - TAKE BACK PROGRAMME

I forlængelse af deltagelsen i, Grøn Cirkulær Omstilling, er vores første tiltag i vores Take Back ordning, at tilbyde at brugte caps kan sendes retur, mod modtagelse af en voucher til vores webshop. Dette grundet at denne produktgruppe oftest ikke genbruges, da kasketter ikke på samme måde anden beklædning, kan vaskes og genbruges, med efterfølgende lang levetid. Vi vil gerne give disse et nyt liv, og indsamle kasketter, der efterfølgende doneres til diverse børnehjem, primært i Nordmakedonien. Dette er et tiltag vi tidligere har benyttet os af, med bl.a. tøj der ikke er blevet solgt.

Du kan læse den fulde rapport ved at trykke nedenfor.

CSR Rapport 2020/2021

Kurv

Din kurv er tom.